Bitangent
Bitangent Node | Shader Graph | 6.9.2
Bitangent Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Bitangent Vector, depending on the effective Shader Stage of the graph section the Node is part of. The coordinate space of the output value can be selected with the Space dropdown
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tangent space, 접선 공간
접선 공간(tangent space)란 무었인가? 탄젠트 공간은 접선공간, 표면공간, 텍스쳐 공간 등 여러 단어로 불리는데 접선 공간으로 통일합니다. 접선 공간에 대한 설명은 아래와 같다. - 텍스쳐 위에서
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Normal Vector
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 법선 벡터에 대한 액세스를 제공합니다. Space 드롭다운 매개변수를 사용하여 출력 값의 좌표 공간을 선택할 수 있습니다.
법선벡터(normal vector) | 과학문화포털 사이언스올
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Description | Shader Graph | 6.9.2
Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Normal Vector. The coordinate space of the output value can be selected with the Space dropdown parameter. Ports Name Direction Type Binding Description Out Output Vector 3 None Mesh's Normal Vec
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Position
노드가 속한 그래프 섹션의 효과적인 셰이더 단계에 따라 메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 위치에 대한 액세스를 제공합니다. Space 드롭다운 매개변수를 사용하여 출력 값의 좌표 공간을 선택할 수 있습니다.
Position Node | Shader Graph | 6.9.2
Position Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Position, depending on the effective Shader Stage of the graph section the Node is part of. The coordinate space of the output value can be selected with the Space dropdown paramete
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Screen Position
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 화면 위치에 대한 액세스를 제공합니다. 출력 값의 모드는 모드 드롭다운 매개변수로 선택할 수 있습니다.
Default 화면 위치를 반환합니다. 이 모드는 화면 위치를 클립 공간 위치 W 구성 요소로 나눕니다.
Raw 화면 위치를 반환합니다. 이 모드는 화면 위치를 클립 공간 위치 W 구성 요소로 나누지 않습니다. 이것은 투영에 유용합니다.
Center 위치 float2(0,0)이 화면 중앙에 있도록 화면 위치 오프셋을 반환합니다.
Tiled 화면 위치 오프셋을 반환하여 위치 float2(0,0)이 화면 중앙에 있고 frac을 사용하여 바둑판식으로 배열됩니다.
Screen Position Node | Shader Graph | 6.9.2
Screen Position Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Screen Position. The mode of output value can be selected with the Mode dropdown parameter. Default Returns Screen Position. This mode divides Screen Position by the clip spa
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Tangent Vector
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 접선 벡터에 대한 액세스를 제공합니다. Space 드롭다운 매개변수를 사용하여 출력 값의 좌표 공간을 선택할 수 있습니다.
Description | Shader Graph | 6.9.2
Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Tangent Vector. The coordinate space of the output value can be selected with the Space dropdown parameter. Ports Name Direction Type Binding Description Out Output Vector 3 None Mesh's Tangent V
docs.unity3d.com
UV
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 UV 좌표에 대한 액세스를 제공합니다. 출력 값의 좌표 채널은 채널 드롭다운 매개변수로 선택할 수 있습니다.
UV Node | Shader Graph | 6.9.2
UV Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's UV coordinates. The coordinate channel of the output value can be selected with the Channel dropdown parameter. Ports Name Direction Type Binding Description Out Output Vector 4 None Mesh
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Vertex Color
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 정점 색상 값에 대한 액세스를 제공합니다.
Vertex Color Node | Shader Graph | 6.9.2
Vertex Color Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's Vertex Color value. Ports Name Direction Type Binding Description Out Output Vector 4 None Vertex Color for the Mesh Vertex/Fragment.
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View Vector
이 노드는 메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 뷰 방향 벡터에 대한 액세스를 제공합니다. 저장하는 값을 정규화하지 않습니다. 정규화된 옵션은 뷰 방향 노드를 참조하세요.
공간을 선택하여 출력 값의 좌표 공간을 수정합니다.
View Vector Node | Shader Graph | 12.0.0
View Vector Node Description This node provides access to the mesh vertex or fragment's View Direction vector. It does not normalize any of the values it stores. For a normalized option, see View Direction Node. Select a Space to modify the output value's
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View Direction
메쉬 정점 또는 프래그먼트(fragment)의 뷰 방향 벡터에 대한 액세스를 제공합니다. 정점 또는 프래그먼트(fragment)에서 카메라까지의 벡터입니다. Space를 선택하여 출력 값의 좌표 공간을 수정합니다.
버전 11.0 이전에는 뷰 방향 노드가 URP와 HDRP에서 다르게 작동합니다. URP에서는 정규화된 객체 공간 벡터만 저장했습니다. HDRP는 정규화된 모든 벡터를 저장합니다.
11.0부터 이 노드는 고화질 렌더 파이프라인과 유니버설 렌더 파이프라인 모두에서 정규화된 모든 벡터를 저장합니다.
View Direction Node | Shader Graph | 12.0.0
View Direction Node Description Provides access to the mesh vertex or fragment's View Direction vector. This is the vector from the vertex or fragment to the camera. Select a Space to modify the coordinate space of the output value. Prior to version 11.0,
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